USI - Facoltà di scienze informatiche

PRESENTAZIONE edizione 2019

The Fondazione PREMIOSWISSENGINEERINGTICINO was created to support young graduates entering the professional world.

A jury composed of 3 members designated by the Fondazione e 1 member designated by the Faculty of Informatics assign the award.

Regulations define the audiace, how the award is assigned and the prize money.

PRIZE
Graduates from the Master of Science – Faculty of Informatics

AWARD CEREMONY
Thursday 21 March 2019 hours 18.00
Sala multiuso “Le tre vele”
O.T.A.F. (Opera Ticinese per l’assistenza alla fanciullezza)
Sorengo

REGOLAMENTO

La Fondazione PREMIOSWISSENGINEERINGTICINO istituisce un premio indirizzato a neolaureati USI Università della Svizzera italiana

1. Il premio è attribuito alla conclusione dell’anno accademico ai/alle laureati/e Master USI Facoltà di scienze informatiche.

L’ammontare del premio:

I/le candidati/e al premio dovranno aver ottenuto il Master of Science presso l’USI, nel corso dell’anno accademico 2017/2018.

1. La facoltà di informatica fornirà le 5 tesi che riterrà le migliori dell’anno.
  1. Termine presentazione tesi venerdì 30 novembre 2018.
  1. La giuria valuterà le 5 tesi presentate.
  1. La cerimonia di consegna del premio, dove il vincitore/trice è obbligato a presenziare, l’eventuale assenza annulla l’assegnazione del premio, si svolgerà giovedì 21 marzo 2019, con la presenza di diversi direttori delle scuole interessate e partner del premio, autorità e pubblico.7. La giuria è composta da:
  • 3 delegati designati dal Consiglio di Fondazione PREMIOSWISSENGINEERINGTICINO
  • 1 delegato designato dalla direzione USI Facoltà di scienze informatiche.

8.    Il giudizio di merito della giuria è insindacabile.

REGULATIONS

The Fondazione PREMIOSWISSENGINEERINGTICINO awards a prize to the graduates of USI Università della
Svizzera italiana.

1. The prize is awarded at the end of the academic year to the graduates of the Master of Science degrees offered by the Faculty of Informatics of USI (Università della Svizzera italiana).

Amount awarded:

Applicants must have obtained the Master of Science at USI during the academic year 2017/2018.

1. The Faculty of Informatics will select 5 theses to submit for consideration.
  1. Submission deadline js 30 November 2018.

5. The jury will evaluate the 5 theses submittend by the Faculty of Informatic.

6. The award ceremony will take on Thursday 21 March 2019 and will be attended by school directors, partners of the award an the general public. Attendance to the ecremony is mandatory for the winner, failure to attend will result in the cancellation of the award.

7. The jury is composed of

• 3 delegates designated by the Consiglio di Fondazione PREMIOSWISSENGINEERINGTICINO
  • 1 delegate designated by USI – Faculty of Informatics.

8    The evaluation by the jury is final.